zm_ndd

Pazartesi

brokeback mountain'ı izledim geçenlerde; şeylerin değerlerinin nitelikleriyle değil de bulundukları tarafla belirlendiği bir sistem işliyor hayatta. bu nedenle brokeback mountain'ın sırf anlattığı hikayeden dolayı özeldeki muhataplarını memnun etmesine; diğerlerinin de bu hikayenin sadece anlatılmış olmasından dolayı alkışlamalarına; bu destek çıkmaların onu havalara yükseltmesine şaşmadım. özetle film benim için vakit kaybıydı.
şunu da belirtmek isterim, bu değerlendirme ölçütü sık sık karşımıza çıkıyor; milliyetçiliğin bir sonucu olarak, dindarlığın bir sonucu olarak, siyasetin ve aslında her türlü fanatizmin sonucu olarak. kimse kendinden olanı kötülemek istemiyor, yapılana destek vermek adına niteliksizlik yapılan tüm işlere egemen hale geliyor.

bir de iyi film önerisi, bir kaç hafta önce izlediğim ama bahsetme fırsatı bulamadığım "korkuyorum anne". linki aşağılarda bir yerde olacaktı, reha erdem'de. bir türk filmi için fazlasıyla iyi. içten ve sevimli. renkler beni filmde en çok etkileyen unsurların başında gelir. renklerle pişirilmiş bir film sanki. sevdim.

Etiketler: ,