zm_ndd

Cuma

bir festival müjdesi daha; hem de japon filmleri..
geçen yıl uzakdoğu kültür merkezi'nin düzenlediği uzakdoğu film festivali için kasım ve aralık aylarını iple çekmiş ve ipin ucunda bu kez birşey olmadığını görünce epey hayal kırıklığına uğramıştım. işte bu hayal kırıklığının ardından henüz bir kaç ay geçmişken onu telafi edercesine gelen japon filmleri festivali beni sevindirdi.
fakat bu kez de kim kalkıp türk japon dostluk vakfına gidecek diye tembellenmeye başladım bile. uzakdoğu filmlerinin neredeyse ayağıma kadar gelerek beni şımartmasının, rus filmlerinin de ondan geri kalmamak için çaba göstermesinin ardından bu japon festivalinin yaptığı olacak şey değil doğrusu...
eh naapalım bir iki film seçip katılımımızı asgari düzeyde tutalım dedik ve vakfın ilgili sayfasına başvurduk.
adamlar bir program koymuşlar sayfaya tamam bu iyi ama tıklayıverdiyseniz görmüşsünüzdür; maalesef film isimlerini türkçeye çevirmek gafletinde bulunmuşlar. bu isimlerle film aramaya kalkarsam elime ne geçer: hiç. ha yazmaya da bilirlerdi o zaman elime geçen hiç sonsuza ulaşırdı. neyse.. imdb'de biraz zorlanarak da olsa tamamının sayfasına ulaşabildim.
şimdi ilgilenenlere yapabileceğim büyük iyilik bu emeğimi paylaşmak olur olsa olsa. hiç öyle türkçesiydi, oradan ingilizcesiydi oradan japoncasıydı uğraşmazsınız. e az çok bir fikriniz olur filmler hakkında da kendiniz için yanlış seçimler yapmazsınız:

Açılış filmi:
robot yarışması-robokon

ve sonrası:
güneş prensi hols'un büyük macerası-Taiyo no oji: Horusu no daiboken (benim favorim bu film)

yaz sonu-miyazawa kenji sono ai

ekinoks çiçeği-higanbana

asura gibi-Ashura no gotoku

kara yağmur/'Chô' kowai hanashi A: yami no karasu

hotel hibiscus-Hoteru haibisukasu

Kikujiro
-Kikujirô no natsu
(buna da gidilebilir kanımca)

Etiketler: ,