zm_ndd

Cuma


ev cini'nin "gayri ciddi kuğulu park gezisi"ni izledikten sonra ben de dayanamadım; ondan bir kaç gün önce kuğulu parkta çektiğim fotoğraflardan birini "sergilemek" istedim. bu ördek miydi kaz mıydı acaba.. her neydiyse, diğerlerinden ayrı, bambaşka bir havada, umarsızca duruyordu "ev"inin önünde. sanki o kulübe sadece ona aitti, bir de püsküllü belası güvercin kulübesinin tepesine yerleşmeseydi.. aksi ve o yüzden arkadaşı olmayan bir tipti sanki; bana da huysuz huysuz bakıyormuş gibi geldi, her an tersleniverecekti sanki ne bakıyorsun diye. peşpeşe epey fooğrafını çektim.
kuğulu park kimileri için (belirttikleri gibi) havuzumsu bir su birikintisi ve aksesuar olarak bir kaç kuğu belki ama klişe bir ifadeyle insan için bir yerin değerini belirleyen yaşanmışlıklardır en çok. orada yaşanmış; giriş gelişme sonuçtan oluşan anılar değildir ille de gereken, bir bütünün tamamlayıcı parçalarındandır değer verdiğimiz mekanlar, hayatımızda düzenli bir varoluşa sahip olmalarıdır onları anlamlı kılan. kuğulu parka hiç gitmemiş, içine girip oturmamış, kuğuları ya da ördekleri seyretmemiş de olabilirsiniz ama otobüsünüz hergün önünden geçiyordur. ve bu bile kuğulu parktan (ya da x bir yerden) bahsedildiğinde içinizin kıpırdamasına yol açabilir bir gün.
bu arada diğer fotoğrafları inceledim de, gaga yapısından anlaşılan bu bir kazmış.

Etiketler: