zm_ndd

Cuma

bbc türkçede bir kelime bulma oyunu var. verilen çeşitli ingilizce kelimeleri karışık harflerden oluşan bir tabloda bulup çiziyorsunuz. amaç kelime dağarcığınıza katkıda bulunmak. bugün farkettim ilk kez. ve bir şey daha farkettim, kelimeler özellikle belli bir gündem dahilinde seçilmiş kelimelerdi. oyun için kelime seçerken nasıl bir politika izliyorlar bilmiyorum zira dediğim gibi ilk kez oynadığım için gözlem sahibi değilim bu konuda. ancak "gündem" derken bilinçaltımıza oynamak yoluyla oluşturulmaya çalışılan “yapay” gündemlerden bahsediyorum. bugünkü kelimelerden ikisi şöyle mesela: headscarf ve hijab. yani başörtüsü ve örtünme. ha bir de ırak, monarşi gibi kelimeler de var. bilmiyorum artık paranoyak bir toplum haline geldiğimizden mi bu "kıl kapmam" yoksa paranoya değil mi tüm bu yaşananlar. hem zaten "Paranoyak olman takip edilmediğin anlamına gelmez."